På kurset arbejdes der med de grundlæggende teknikker indenfor salg og kundeservice, således at deltageren vil have en forståelse for, hvordan generelle salgsteknikker benyttes i forhold til kunden i det direkte salg og service.
Kurset henvender sig primært til salgspersonale med lidt eller ingen erfaring. På kurset lærer deltagerne at lytte, spørge, præsentere og sælge produkter inden for det koncept, den pågældende virksomhed har. Salgsmedarbejderne lærer, hvordan salget kan øges samtidig med, at kunderne får en god serviceoplevelse, så de har lyst til at vende tilbage.
Kurset er ikke kun en teoretisk gennemgang og en peptalk. Vi skaber et godt fundament til forståelse af vigtigheden af salg gennem god service - og så øver vi det!
Efter kurset vil virksomheden få en topmotiveret medarbejder, som er klar til at indtage salgsarenaen.
2 dage.
Målgruppe: Uddannelsen retter sig mod den del af AMU-målgruppen, der har lidt eller ingen erfaring inden for salg, og som skal varetage salgsopgaver og grundlæggende kundekontakt inden for salg- og serviceerhvervet.
Beskrivelse: Deltageren kan varetage kundekontakten i forbindelse med salg af virksomhedens produkter og services. Deltageren kan varetage den indledende kontakt til kunden på en positiv måde, lytte til kundens behov og forventninger, og gennemføre salg, herunder bruge teknikker til at afslutte salg. Deltageren kan desuden afslutte kontakten på en positiv måde.