Deltageren lærer at anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats. Der arbejdes med forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, bl.a. sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm. Deltageren kan placere/uploade markedsføringskampagnen i de relevante medier.
Der er ingen garanti for, at et opslag eller en video går online, men med dette kursus får du indsigt i, hvad der skal til. Med udgangspunkt i din virksomheds e-strategi (digital markedsføringsstrategi på internettet) får du på kurset forståelse for, hvordan du styrker din virksomheds markedsføringsindsats online med delbart indhold forskellige markedsføringsmedier og –kanaler, som har potentiale til at gå viralt.
Du får viden, så du kan vurdere, hvor I skal sætte ind, og hvordan I lægger en plan for, hvor og hvornår indhold med potentiale til at gå viralt benyttes i kommunikationen med jeres målgruppe. Efter kurset vil du kunne bidrage til at udarbejde virksomhedens markedsføringskampagner og uploade indhold til de relevante onlinemedier.
2 dage.
Målgruppe: Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder.
Beskrivelse:
Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats.
Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.
Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.