Efter uddannelsen er deltageren i stand til at fastlægge mål for det personlige salg med udgangspunkt i butikkens strategi eller fastsat indsatsområde eksempelvis indenfor omsætning.Deltageren kan følge op på egne fastlagte mål.
Dette kursus henvender sig til salgsmedarbejderne, der vil arbejde målrettet med deres salgsindsats, og som ikke vil lade tilfældigheder styre virksomhedens omsætning og indtjening.
Gennem systematik og struktur lærer deltagerne at arbejde bevidst med salgsteknikker og dermed have fokus på, hvordan de kan påvirke virksomhedens nøgletal i en positiv retning. Via fastsættelse af salgsmål og refleksion over egen salgspraksis skabes de bedste forudsætninger for at optimere omsætning og indtjening, så på kurset arbejdes der med en række værktøjer, der skal klæde salgsmedarbejderne bedre på. Ligeledes lærer deltagerne at vurdere de opnåede salgsresultater i forhold til budgetter og handlingsplaner.
Efter kurset vil virksomheden få en resultatorienteret medarbejder, som kan fastlægge salgsmål samt reflektere over salgsarbejdet og dermed forbedre såvel egne som kollegers salgskompetencer.
2 dage
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejdere i detailvirksomheder. Målgruppen er primært medarbejdere, der har erfaring med salgsarbejde.
Beskrivelse:
Deltageren kan fastlægge mål for det personlige salg med udgangspunkt i butikkens strategi eller indsatsområder, eksempelvis indenfor omsætning, bruttoavance, antal ekspeditioner, basket size og hitrate.
Deltageren kan efterfølgende følge op på egne fastlagte mål.
Deltageren kan videndele sine erfaringer med fastsættelse af mål, og planlægge samme effekt generelt for butikken.