Deltageren kan varetage det administrative arbejde med e-markedsføring og reklameplacering på onlinemedier. På kurset arbejdes med søgeord og onlinebesøgsdata til brug ved udarbejdelse af generel e-markedsføringsplanlægning og e-annonceringskampagner, herunder markedsføringsmuligheder med blogs, bannere, affiliate m.m..
Synes du ikke helt, I har retning på det, I laver i jeres markedsføring og annoncering? På dette kursus lærer du at arbejde med e-markedsføring og reklameplacering på forskellige onlinemedier. På kurset får du indblik i det basale om SEO og onlinebesøgsdata, så du kan bruge det i planlægningen af jeres e-markedsføring og onlineannoncering, herunder blogs, bannere og affiliate-kampagner.
2 dage.
Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der dagligt arbejder med salg og service samt kommunikation og markedsføring.
Beskrivelse:
Med udgangspunkt i firmaets e-strategi, kan deltageren styrke virksomhedens markedsføringsindsats med reklameplacering på onlinemedier. Deltageren kan målrette markedsføringen via oprettelsen/placeringen af websites indeholdende søgeord, link fra referencer og interesseforums i forhold til specifikke tilbud eller nyheder som bliver præsenteret på Internettet.
Deltageren kan ligeledes styrke virksomhedens markedsføringsindsats i forhold til at udarbejde reklamemateriale til enkelte e-kampagner, som skal indrykkes i de trykte reklamemedier.
Deltageren kan generere og behandle online besøgsdata og udarbejde forslag til justering af virksomhedens markedsføringsplaner.