Efter kurset kan du anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Du kan formulere tekst og anvende billeder med det mål at fasholde og tiltrække kunder i virksomheden. Du kan bidrage til udvikling af e-koncept og har kendskab til lovmæssige krav.
Kurset er for dig, som ønsker at fokusere mere på sociale medier. På kurset lærer du at markedsføre og brande din virksomhed på sociale medier som fx Facebook, instagram og LinkedIn. Du introduceres til forskellige værktøjer og tjenester, som gør det let for dig at vælge og kommunikere til den rette målgruppe.
Du får også indblik i den digitale kunderejse, så du kan spotte touch-punkter online, hvor du kan påvirke dine følgere på deres rejse mod et køb. Du får også en introduktion til de væsentligste love, du skal kende i arbejdet med de sociale medier – fx brug af billeder og videoer – og hvordan du formulerer konkurrencer, som lever op til forbrugerombudsmandens fortolkning af loven.
3 dage.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med markedsføring, kommunikation og kunderådgivning via sociale medier i virksomheden.
Beskrivelse: Deltageren kan anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Deltageren kan formulere tekst, anvende billeder, konkurrencer, storytelling og andre midler på de sociale medier, til at kommunikere med virksomhedens kunder, leverandører og andre interessenter. Deltageren kan anvende sociale medier til målrettet at fastholde og tiltrække kunder, samt udbygge kundeloyalitet i virksomheden. Deltageren kan medvirke ved udvikling af virksomhedens e-koncept og kan anvende sociale medier, der understøtter virksomhedens e-strategi. Deltageren kender lovmæssige krav ved brug af sociale medier, herunder GDPR.